Kan je ons meer info bezorgen? Of klopt de informatie niet volledig? Laat ons iets weten via dit formulier. We maken jouw bericht niet zichtbaar voor andere bezoekers.
Links ziet u de tramontvanger en rechts de trambestuurder en twee paarden. Een tramkoets of 'chars à bancs' houden het midden tussen een koets en een paardentram. Het waren in feite paardentrams, die…
Links ziet u de tramontvanger en rechts de trambestuurder en twee paarden. Een tramkoets of 'chars à bancs' houden het midden tussen een koets en een paardentram. Het waren in feite paardentrams, die niet op rails liepen maar zich vrij over de weg konden bewegen. Zo lezen we in de publicatie 'Het openbaar vervoer te Brugge - Deel 1 De Brugse stadstram', uitgave T.T.O.-NOORDZEE v.z.w., 1994. De tramkoets werd in 1900 door Adolf Baes overgenomen van de Brugse Trammaatschappij en is in 1913 afgeschaft. De paardentram kwam met de Brugsche Trammaatschappij in dienst in 1893 en bleef dat tot 1900. De Brugsche Trammaatschappij baatte twee lijnen uit: Station-Kruispoort en Station-Dampoort. Op de gevel van de Kruispoort bemerken we een gaslantaarn. In de Kruispoort werd een herberg uitgebaat.